button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Mój rower

Licznik odwiedzin

Teren

Praca

Czwartek, 13 września 2012 | dodano:13.09.2012Kategoria GT, Szosa, Teren

Kolejna piękna przerwa, szkoda nawet pisać czym spowodowana (witamy w świecie singli :) ). W każdym razie dzisiaj rano pojechałem sobie do pracy rowerkiem, a bi-em-dablju grzecznie odpoczywało. Miałem nie lada zagwozdkę jak się ubrać, żeby mnie o 7 rano nie wypiździło (8*C !!!), a po południu (17*C) żebym się nie ugotował. Konieć końców założyłem krótkie spodenki na długie i wiatrówkę na bluzę, a później nadmiar odzieży zostawiłem w pracy, jutro przywiozę je sobie samochodem. Droga do pracy nadzwyczaj spokojna, a później polatałem sobie trochę po Głębokim i Lasku Arkońskim. Szkoda, że na północy wisiały mega brzydkie chmurzyska granatowe, to musiałem trzymać się raczej blisko miasta. Jadąc po pracy do lasu pięknie omijałem samochody stojące w korku, miasto dzisiaj było wyjątkowo zatłoczone.

Trasa:
Centrum -> Golęcino (praca) -> Komuny Paryskiej -> ul. Bandurskiego -> Trasa Północna -> Obwodnica śródmiejska -> ul. Arkońska -> Lasek Arkoński -> Głębokie pętla -> Lasek Arkoński -> Centrum
Dystans:41.00 Czas:01:46AVS:23.21
Vmax:43.73Temperatura:17.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Nic zobowiązującego

Środa, 23 maja 2012 | dodano:24.05.2012Kategoria GT, Teren

O ile dobrze pamiętam, to ostatni raz startowałem z Żelechowa i od razu wjeżdżałem na Warszewo jakieś dwa lata temu. Koszmar, na zimno, od razu na dzień dobry podjazd 1.5km, a później kolejne 2.5km ciężkiego wmordewindu. Jak dojechałem na Wielecką Górę to chciałem zawrócić z płaczem i jechać do domu, ale jak już zaczęły się zjazdy... Przez 5 lat setki razy robiłem ten cholerny podjazd na Warszewo 300m po wyjściu z domu i dopiero teraz po takiej przerwie wiem jakie to było męczące. Do tego oczywiście powrót przez Miodową, po prostu luksus :D Dzisiaj niezobowiązujące kręcenie po Głębokim i Lasku Arkońskim, odwiedziłem też miejsce gdzie złamałem 5 lat temu obojczyk. Nic się nie zmieniło, dalej jest ładne wybicie atakujące znienacka. W sumie jak już się rozgrzałem to jechało się spoko, odpocząłem od szoski. O sile dzisiejszego wiatru niech świadczy vmax, jaki zrobiłem na ul.Rostockiej.

Trasa:
Żelechowa -> Warszewo -> Wielecka Góra -> ul.Miodowa -> Głębokie pętla -> Lasek Arkoński -> Różanecznik -> Lasek Arkoński -> ul.Miodowa -> Warszewo -> Żelechowa
Dystans:40.00 Czas:01:48AVS:22.22
Vmax:63.28Temperatura:28.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Pogoda...

Piątek, 4 maja 2012 | dodano:04.05.2012Kategoria GT, Teren

Zostałem dzisiaj bezczelnie oszukany przez pogodę. Na ICM miało nie padać, na radarze berlińskim również. Wybrałem się więc na leniwe kręcenie po Lasku Arkońskim (ale pustki) i Głębokim. Gdy wjechałem lasem na Osowo, czyli już ładne kilkadziesiąt metrów n.p.m ujrzałem ekstra widok ciemnej i wielkiej chmury praktycznie zaraz nad moją głową. Zamiast więc na Wielecką Górę to pojechałem gazem do centrum, gdzie już było ciemno, wiało i zaczynały lecieć pierwsze krople. Problem w tym, że nie zaczeło padać, tylko tak sobie zawisła chmurka nad głową. Zrobiłem rundkę po centrum i pojechałem do domu obrażony na cały wszechświat. Oczywiście zaraz później musiało się rozpogodzić. Nie to nie. Przynajmniej odpocząłem sobie od szoski.

Trasa:
Centrum -> Lasek Arkoński -> Głębokie pętla -> Lasek Arkoński -> Osowo -> Centrum
Dystans:34.00 Czas:01:30AVS:22.67
Vmax:52.08Temperatura:18.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Puszcza Wkrzańska

Piątek, 27 kwietnia 2012 | dodano:27.04.2012Kategoria GT, Teren

Pierwszy dzień urlopu i pogoda dopisała, 20*C i piękne słoneczko. Trzeba było wykorzystać ten fakt, więc dzisiaj odwiedziny starych szlaków w Puszczy Wkrzańskiej. Szczególnie interesował mnie niebieski z Dębu Bogusława, na którym nie byłem już ho ho i jeszcze trochę ;) Pod ul.Miodową 17-19 km/h, więc jest progres, za to na zjeździe z Wieleckiej Góry prawie 50km/h po kamienistej ścieżce. Super sprawa :) Z racji tego, że dzisiaj ładnie wiało całość po lesie. Muszę przerzucić się na zwykłe bidony, bo w termiczne wchodzi sumarycznie ledwo 0.9l i jest trochę mało w ciepłe dni.

Trasa:
Centrum -> Lasek Arkoński -> ul. Miodowa -> ul. Andersena -> ul. Podbórzańska -> Wielecka Góra -> Dąb Bogusława -> niebieski szlak -> Wielecka Góra -> Polana Harcerska -> Głębokie pętla -> Lasek Arkoński -> Centrum
Dystans:41.14 Czas:01:46AVS:23.29
Vmax:47.47Temperatura:20.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Absurd

Środa, 18 kwietnia 2012 | dodano:18.04.2012Kategoria GT, Teren

Haaa! Pierwszy raz w tym sezonie w krótkich spodenkach :D Dzisiaj było już zdecydowanie za ciepło na ocieplane, długie spodnie. Co prawda po zajściu słońca zrobiło się trochę zimno w nogi, ale i tak było fajnie :) Goniąc Kulę jadącego samochodem zapuściłem się do centrum i stwierdziłem, że strzelę traffic playing jak to mawia Silas. Godzina 17 nie jest dobrym pomysłem na przebijania się przez miasto opanowane przez cioty drogowe ruszające trzy dni ze skrzyżowania, ale jakoś wjechałem na Warszewo przez Kołłątaja i Duńską. Ścieżka na Duńskiej śmierdzi, pozapadana, szkło, krawężniki, fuj. Poza tym ostatnio podmieniłem łańcuch (dwa w systemie rotacyjnym co 500-600km) i z ciekawości sprawdziłem jaka jest różnica w ich wyciągnieciu. Masakra, po 2000km 8 biegowy PC-830 na 10 ogniwach jest dłuższy o pół ogniwa od PC-850. Kosmos. Ten niższy model ostro przeorał zęby i teraz na tym lepszym skacze mi łańcuch na kasecie na koronce 21Z. Jak skończe remont łazienki trzeba będzie zainwestować w GT. Jako bonus kolejne dwa absurdy znalezione w lesie.

Trasa:
Centrum -> Kołłątaja -> ul. Duńska -> Wielecka Góra -> ul. Miodowa -> Głębokie szutr -> Lasek Arkoński -> Centrum

Droga do Polany Harcerskiej © Xsystoff

Okolice ul.Miodowej © Xsystoff

Dystans:41.14 Czas:01:46AVS:23.29
Vmax:43.79Temperatura:16.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Mokry las

Sobota, 14 kwietnia 2012 | dodano:15.04.2012Kategoria Teren, GT

Nie miałem dzisiaj weny na szosę, więc mimo ostatnich 4 deszczowych dni (oraz śniegu w święta...) wybrałem las. Trochę błoto-paćki w zacienionych fragmentach Głębokiego, Lasku Arkońskiego i Puszczy Wkrzańskiej ale ogólnie nie było tak źle. Trasa wymyślana na bieżąco, praktycznie wszystko w terenie z małymi wyjątkami. Pod ul.Miodową ogień w płucach i fenomenalne 16 km/h, ale późniejsze zjazdy z Wieleckiej Góry zrekompensowały wdrapanie się na Osowo i Warszewo. Na zjazdach coraz szybciej, szkoda tylko, że nadal jest dosyć chłodnawo.

Trasa:
Centrum -> Lasek Arkoński -> Głębokie pętla -> Miodowa -> Andersena -> Podbórzańska -> Wielecka Góra -> Lisiej Góry -> Głębokie -> Lasek Arkoński -> Centrum
Dystans:42.00 Czas:01:54AVS:22.11
Vmax:45.08Temperatura:11.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Spotkania

Piątek, 6 kwietnia 2012 | dodano:06.04.2012Kategoria GT, Teren

Kolejny ładny dzień, nawet 2*C cieplej niż wczoraj. Żeby uniknąć zimnego wiatru dzisiaj sporo po Puszczy Wkrzańskiej, ale po prawie 15km ciekawymi szlakami (głównie czerwony) wymiękłem, zjechałem po kamulcach do Siedlic (Recon się nie nudził) i uderzyłem na szosę. Wracając przez Pilchowo spotkałem Michała, który właśnie wracał samochodem z Niemiec gdzie pracuje jako inżynier w Porsche, a zatrzymał się w lesie, bo go przycisneło po 500km jazdy ;) To on w 2005 namówił mnie na poskładanie pierwszej Meridy w Policach w Góralu i z nim najeździłem się trochę w liceum. Żeby było śmieszniej 10 minut później koło Arkonki spotkałem Adamickiego, który nawet się ucieszył, że może jechać i prowadzić inteligentną konwersację mając takiego interlokutora jak ja :D Miało być mniej km, ale jakoś dzisiaj tak wyszło, zjechany jestem jak koń po westernie.

Trasa:
Centrum -> Lasek Arkoński -> Głębokie -> Polana Harcerska -> Wielecka Góra -> Dąb Bogusława -> Siedlice -> Police -> Trzeszczyn -> Tanowo -> Pilchowo -> Głębokie -> Lasek Arkoński -> Głębokie pętla -> Lasek Arkoński -> Centrum
Dystans:53.26 Czas:02:26AVS:21.89
Vmax:43.79Temperatura:12.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Stare szlaki

Wtorek, 27 marca 2012 | dodano:27.03.2012Kategoria GT, Teren

Zmiana czasu na letni ma jeden, ogromny plus. Jak się pracuje do 16 to pojawia się dodatkowa godzina na jazdę gdzie jest widno :) Wczoraj pożyczyłem pompkę do amortyzatorów od Tomka i kombinowałem jakie ustawić ciśnienie w Reconie. Tabela z naklejki na amorku jest do dupy, bo przy 160psi dla 90kg jest beton, dopiero przy 90-100psi jest w miarę normalnie, a to ustawienie dla 60kg bikera :D Zostawiłem 90psi i po dzisiejszych testach w momentami nawet wymagającymi terenie wydaje się, że jest ok. SAG w normie, wykorzystanie skoku również jak najbardziej, trochę pompuje na podjazdach ale nie zamierzam już się ścigać w mtb więc akurat to mogę pominąć. Korzystając, że dzisiaj było 15*C i że udało mi się namówić Adamickiego wybrałem się po pracy w teren. Obiecałem Adamickiemu, że będą tylko łatwe szutry i jakoś zgodził się na coś innego niż Lasek Arkoński :P Co prawda na pierwszym podjeździe na Osowo trochę zassała jego kondycja, ale później nawet się rozkręcił i było spoko. Fajnie wreszcie pogadać w czasie jazdy, a nie sam i sam :) Zwiedziliśmy Wielecką Górę, Polanę Harcerską i scieżkę do Głębokiego na której zaczynałem przygodę z mtb 8 lat temu. Później rundka na Głębokim i powrót przez Lasek Arkoński do Centrum. Oczywiście musiałem dokręcić 2km do ładnych 40-stu już w mieście ale to szczegóły ;) Dzisiaj już było ciepło i mogłem się delektować pracą Recona, którego wygląd pochwalił największy spec od estetyki pr0 maszyn do mtb - Adamicki. Jego słynna punktualność została wybaczona :P Tak więc dzisiaj ekstra wypad w teren w doborowym towarzystwie, trzeba sobie poprzypominać więcej szlaków w Puszczy Wkrzańskiej, bo jest ich niezliczona ilość, a na szosę przyjdzie jeszcze czas.

Trasa:
Centrum -> Różanecznik -> Lasek Arkoński -> Osowo -> Miodowa -> Andersena -> Podbórzańska -> Wielecka Góra -> Polana Harcerska -> Głębokie -> Głębokie Pętla -> Lasek Arkoński -> Centrum
Dystans:40.08 Czas:01:55AVS:20.91
Vmax:42.97Temperatura:15.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Recon!

Niedziela, 25 marca 2012 | dodano:25.03.2012Kategoria GT, Teren

Jak można domyśleć się po tytule, dzisiaj pierwsza jazda z Reconem :) Narazie trochę za małe ciśnienie i SAG w okolicach 40% ale mimo wszystko jest bajka, zupełnie inna jakość jazdy w porównaniu do sztywniaka. Po raz pierwszy odczułem prawdziwą przyjemność z jazdy w terenie, nie mówię już o głupich torowiskach tramwajowych czy korzeniach. Żeby pocieszyć się z nowego nabytku wybrałem się praktycznie w 100% w teren. Odwiedziłem Lasek Arkoński, Wielecką Górę, Polanę Harcerską i Głębokie. Niestety sporo przyjemności odebrała pogoda, wychodząc z domu spojrzałem tylko na piękne, błękitne niebo i oszukujący termometr pokazujący 8*C, okazało się że na dworzu jest co prawda słonecznie, ale zamiast 8*C jest maks 5, a temperatura odczuwalna niewiele większa od 0, a dam sobie rękę uciąć, że na zjazdach w Puszczy Wkrzańskiej odczuwalna była na minusie. Jednym słowem na słoneczku się szybko rozgrzałem, a później lodowaty wiatr i chłodny las sprawiły że czułem się jak z mokrym kompresem na tłowiu, wiatrówka została przewiana na wylot :( Nie pamiętam kiedy ostatni raz się tak spociłem i czułem koszmarny zimny wiatr na torsie, masakra. Dobrze, że wracając zrobiło się trochę cieplej i komfort termiczny się poprawił. W domu jedyne co mi pozostało to nafaszerować się witaminą C, Rutinoscorbinem, Septolete i Gripexem :/ Zawsze już będę sprawdzać ICM przed wyjściem, a termometr muszę gdzieś przenieść, bo mimo cienia cholera zawyża wskazania chyba od nagrzanego tynku albo kafelek na balkonie. Wypad mimo wszystko na plus, Recon jest świetny i waży tylko 1665g :D Oprócz Rock Shox`a wpadły też zaciski Dartmore`a na imbus w kolorze niebieskim, 68g komplet, zamiast prawie 2x cięższych Shimano XT. Taki smaczek :)

Trasa:
Centrum -> Lasek Arkoński -> Miodowa -> Gubałówka -> Andersena -> Podbórzańska -> Wielecka Góra -> Polana Harcerska -> Głębokie -> Pętla Głębokie -> Lasek Arkoński -> Centrum
Dystans:32.26 Czas:01:31AVS:21.27
Vmax:45.08Temperatura:8.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Pinezzzka

Wtorek, 6 marca 2012 | dodano:06.03.2012Kategoria GT, Teren

Zastanawiam się jak kiedyś ludzie żyli bez googlarki... Wymyśliłem sobie, że dzisiaj po pracy pojeżdżę trochę w terenie, szybkie sprawdzenie o której jest zachód słońca, jaka będzie pogoda i już wiedziałem że mam mniej więcej godzinę na las :) Wybrałem najpierw Lasek Arkoński i ścieżkę rowerową, a później pętla wokół Jeziora Głębokiego i podjazd pod Polanę Harcerską. Ilość korzeni w okolicach Głębokiego jest gigantyczna, strasznie mnie wytrzęsło :/ Na koniec zaliczyłem zjazd szutrową ścieżką wzdłuż Miodowej i powrót przez Lasek Arkoński do Centrum. Jak się już pewnie większość domyśla, wracając złapałem pinezkę, która wbiła się w przednie koło. Powietrze schodziło na tyle wolno, że początkowo miałem nadzieję, że trafiła w klocek bieźnika, ale niestety nie. Dobrze, że miałem już blisko do domu, to spokojnie zrobiłem ostatnie 2.5km i wymieniłem sobie dętkę w ciepłym mieszkanku :) Dzisiejsza jazda już do końca obrzydziła mi sztywny widelec, prawdziwy koszmar w lesie. Dodałem pierwszy raz fotki na bs`a, niestety robione mikrofalówką zwaną SE Elm, więc jakość do dupy mimo af i 5MPix.

Trasa:
Centrum -> Lasek Arkoński -> pętla Głębokie -> Polana Harcerska -> Miodowa -> Głębokie -> Lasek Arkoński -> Centrum

ścieżka rowerowa do Arkonki © Xsystoff

Głębokie vol. I © Xsystoff

Głębokie vol. II © Xsystoff

Głębokie vol. III © Xsystoff

Polana Harcerska © Xsystoff

GT Outpost © Xsystoff

Customowe mocowanie latarki Mactronica i wykorzystaniem obudowy z Sigmy CubeLight II © Xsystoff